معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: مهمترین نقش رسانه‌ها در مسئله حاشیه شهر ایجاد حساسیت نسبت به آن است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود چت‌کردن به جای حرف‌زدن در روابط زناشویی! اختصاصی | تصاویری از آتش‌سوزی شفت گیلان افتتاح ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در خراسان‌رضوی دل‌درد‌های کودکتان را این‌گونه تسکین دهید کشف لاشه پلنگ در منطقه شکارممنوع شهرستان فریمان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) خصوصیات و معیار‌های کفش مناسب چیست؟ حریق ۴۰ واحد در شهرک امامزاده ابراهیم شفت | آتش سوزی تلفات جانی نداشت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم چگونه شاد باشیم؟ اجازه گرفتن بچه‌ها برای بیرون رفتن از منزل آنچه پیش از نوجوانی باید به فرزندتان آموزش دهید چطور محیط اینترنت را برای کودکان امن کنیم؟ بازیگوشی والدین؛ قدمی مؤثر تا حال خوب فرزندان کشف و ضبط ۲ هزار و ۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تقلبی در مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش جان ۶ بیمار شد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در جست وجوی همسر همسان | درباره مراکز همسان گزینی که  می‌توانند شرایط یک زندگی پایدار را برای زوج‌ها فراهم کنند 
سرخط خبرها

خوراکی‌های دوست و دشمن کارمندان را بشناسید

  • کد خبر: ۹۳۵۱۵
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
خوراکی‌های دوست و دشمن کارمندان را بشناسید
یک متخصص تغذیه گفت: کارمندان باید حتی الامکان از مصرف بیسکوییت و انواع کیک در ساعات کاری اجتناب کنند، زیرا این محصولات سبب چاقی آن‌ها می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، کارشناس مسئول اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ارا‌ک گفت: اهمیت به سلامت جسم و روح کارمندان و به ویژه توجه آن‌ها به روش تغذیه‌ای خود می‌تواند منجر به افزایش تمرکز، کاهش مشکلات جسمانی و در نهایت افزایش رضایت و همچنین افزایش بازدهی در کار شود که در این مهم مصرف مواد غذایی باارزش یکی از مهم‌ترین اصول تاثیرگذار می‌باشد.

آیدا غفاری با اشاره به اینکه تغذیه مناسب می‎تواند در فکر و جسم کارمندان تاثیر مستقیمی بگذارد، بیان کرد: به دنبال افزایش ساعت کاری کارمندان و در راستای افزایش احتمال ایجاد احساس گرسنگی و ضعف در ساعات بعد از ۱۳ برای کارمندان حوزه‌های ستادی توصیه می‌شود که این گروه به میزان لازم سالاد و سبزیجات و غذای مختصر همراه خود داشته باشند تا با مصرف آن‌ها از ضعف و بیحالی جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: کارمندان باید حتی الامکان از مصرف بیسکوییت و انواع کیک در ساعات کاری اجتناب کنند زیرا این محصولات به دلیل داشتن بیکربنات سدیم و کربوهیدرات‌های ساده، علاوه بر ریفلاکس معده منجر به چاقی نیز می‌شوند.

وی توصیه کرد: در میان وعده، مصرف میوه و سبزیجات مفید و کم کالری از جمله هویج، خیار، ساقه کرفس و سیب و ... و مصرف مقدار کمی آجیل ترجیحا خام در میان وعده صبح، علاوه بر داشتن ارزش غذایی بالا، در رفع گرسنگی نیز مفید خواهند بود.

غفاری در پایان تاکید کرد: پیروی از یک الگوی غذایی سالم در محیط کار و توجه به روش تغذیه‌ای مناسب به ویژه با افزایش ساعت کاری نه تنها منجر به بهبود عملکرد و افزایش بازده کاری میشود بلکه از اضافه وزن و چاقی و ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها به ویژه در دوران اپیدمی کرونا پیشگیری میکند زیرا در این دوران تقویت سیستم ایمنی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

منبع: بهداشت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->